Exemples de bones practiques
AVUI BERENAM DE….
L’objectius
d’aquesta activitat són reconèixer e identificar la fruita així com aprendre el
nom que la identifica.
No
es necessita gairebé cap material, només tenir diferents fuites penjades a un
lloc de l’aula on tots els infants el puguin veure. Es recomana que sigui de
gran tamany i de colors vius i reals.
Aquesta
activitat es fa a l’hora de berenar. Abans de donar la fuita.
Es
tracta de cercar la friuta que berenam aquell dia entre totes les fruites del
nostre mural. Entre tots comentam el nom de la friuta, i algunes
característiques, com pot ser el seu color, tamany...
El
paper de l’educador/a és d’interacció amb els infants. Aquesta activitat és una
manera de saber si identifiquen i diuen el nom de la fruita. És sorprenent com
passen de no respondre a quasi cap pregunta van comentant a mesura que va
passant el curs.
FER CRESPELLS
Els
principals objectius d’aquesta activitat són:
·
Testar una nova textura
·
Experimentar amb nous
materials/ingredients
·
Gaudir de menjar allò que han fet ells
mateixos
Els materials
que necessitam són:
·
Saïm
·
1 tassó de suc de taronja
·
1 tassó d’oli
·
1kg i mig de farina
·
Clovella de llimona
·
Clovella de taronja
·
1 tassó de mantega
·
3 ous (només el vermell)
·
Fil verd
·
Paper xarol
·
Diferents motlles
·
Corró
El temps que
necessitam per fer aquesta activitat és d’uns tres quarts d’hora
aproximadament.
El paper de l’educador/a
ha de ser:
·
Observar l’actitud de cada infant
·
Motivar als infants
ESCOLTAM
No esteim
prou acostumats a escoltar, per això és important fer activitats a l’aula on
els principals objectius siguin:
·
Escoltar el silenci
·
Escoltar musica amb la resta de companys
·
Escoltar el que diu un altre company
·
Fer musica amb el nostre cos
·
Gaudir de la musica
El temps d’aquesta
activitat pot variar depenent l’edat i característiques del grup. Però pot
durar fins 30 minuts.
És recomanable
preparar l’aula (per exemple tancar el llum per ambientar l’aula), preparar als
infants (explicar el que hem de fer). També és important que després de l’activitat
es comenti entre tot el grup-classe el que han escoltat i com s’han sentit ells,
és a dir, quines han estat les seves emocions. Inclús es pot fer un dibuix per
concluir l’activitat.
Pens que és molt important ensenyar als infants els beneficis d'escoltar als altres i a ells mateixos, així com també recordar-nos a nosaltres, les mestres, la importància d'aquest fet que a vegades deixam de banda per la falta de temps en fer les coses o la rapidesa en actuar. Aprendre a escoltar, saber escoltar és necessari, i més avui en dia, on vivim en una societat de pressa i estrés constant.
ResponderEliminar